Mambo forums
Forum Home Register Forum Rules FAQ Search Today's Posts Mark Forums Read

Go Back   Mambo CMS Forum > Mambo International Forums > Danish Forum

Reply

Thread Tools
Old 10-08-2007, 05:03 PM   #11
Sh@rky
Mambo Noob

Re: Velkommen til det danske Mambo forum

Ja - så er jeg også med på vognen og afventer så hvad der vidre sker på området, det er klart at når det vil give problemer på længere sigt så må vi brugere også vælge noget andet.

Så kommer jeg godt nok til spørgsmålet om mosettree kan bruges på mambo`, ellerkan det kun bruges på Joomla.
Sh@rky is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2007, 06:54 PM   #12
hgr
Mambo Fan

Hej Sh@rky.

Jeg vil tro det.
Den har tidligere virket fint på mambo, så prøv det af engang.

Men om Mosets forbliver den bedste er et godt spørgsmål, jeg har kigget lidt på SOBI2, og den kan faktisk mere end Mosets Tree, og virker næsten lige sådan.

Men prøv endelig om du kan få mosets tree til at virke på mambo.
Old 24-11-2007, 04:55 PM   #13
elearningforce
Mambo Noob

Smile Re: Velkommen til det danske Mambo forum

Hej alle!!

Er der kommet gang i Mambo igen??

Vi overvejer at lave alle vores produkter til Mambo men er noget usikker på hvor stor Mambo community er på nuværende tidspunkt.

Vi forventer en stigning pga. J1.5 licens pladderet, men er der allerede nu kommet gang i Mambo igen??

MVH
Elearningforce Inc.
www.elearningforce.biz
elearningforce is offline   Reply With Quote
Old 24-11-2007, 06:42 PM   #14
hgr
Mambo Fan

Originally Posted by elearningforce View Post
Hej alle!!

Er der kommet gang i Mambo igen??

Vi overvejer at lave alle vores produkter til Mambo men er noget usikker på hvor stor Mambo community er på nuværende tidspunkt.

Vi forventer en stigning pga. J1.5 licens pladderet, men er der allerede nu kommet gang i Mambo igen??

MVH
Elearningforce Inc.
www.elearningforce.biz
Hej Bjarne (Hvis det er dig)

Sagen er den at Mambo er lidt stille. Hvilket skyldes at vi er flere der skal have afviklet vores Joomla projekter før vi kaster os over Mambo.

Men, det er kun et spørgsmål om tid før jeg forudser at der bliver aktivitet på mambo igen.

Hvis du spørger Ijoomla folket, så vil de fortælle dig at de ikke rigtigt har solgt nogle licenser til Mambo. Siden de lavede deres produkter til mambo har de solgt 3 licenser, hvilket sammenlignet med Joomla salget er minimalt.

Dvs. vi er i en hønen og ægget situation. Der skal produkter til mambo for at skabe gang i mambo, men der kommer ikke produkter til mambo fordi der ikke er så meget gang i mambo.

Personligt ser jeg det som en nødvendighed at flytte til Mambo, som primært system. Alene fordi jeg forventer at der vil komme et retsligt efterspil fra OSM, mod de firmaer der sælger Joomla componenter som ikke GPL licenseret software.

Der kører i øjeblikket en sag omkring Joomla varemærke navnet, hvor en template leverandør er blevet presset fordi han bruger Joomla i sit domæne navn. Hvad der kommer ud af den sag vil sætte præcedens for andres brug af Joomla navnet.

Jeg mener heller ikke det er håldbart at Core teamet bag Joomla samtidig udgiver kommercielle udvidelser. Man kan ikke lade være med at undre sig over hvor deres fokus vil være, på CMS systemet, eller på de indtægtsgivende udvidelser. Samtidig kan du stille dig det spørgsmål hvor du tror kunderne vil foretrække at købe deres software, af et firma der står bag Joomla CMS, eller af en 3 parts leverandør.

Fremtiden for en som dig der sælger componenter til Joomla er derfor meget speget. Du kan vælge at satse rent bord og kun fokuserer på Joomla, eller du kan vælge at primært fokusere på mambo, hvor din software ikke bryder med nogle licens problematikker mm.

Ingen kender fremtiden, men der er så meget professionelt godt i Mambo 4.7 som kommer snart, og for slet ikke at tale om det der er planlagt for Mambo 5, at jeg ser det som en fantastisk platform for fremtidige brugere.

Mambo 4.7 vil være 98% kompatibel med Joomla 1.0 extensions, samtidig med at den er forbedret vedr. SEF og meget andet godt.

Men forvent ikke at du sælger sindsygt meget i starten, fordi vi har høne og ægget problematikken i øjeblikket.

Mvh

Henrik
Old 01-02-2008, 08:15 AM   #15
elearningforce
Mambo Noob

Smile Re: Velkommen til det danske Mambo forum

Hej
Men nu prøver vi altså: er klar med SurveyForce Deluxe - meget populær til Joomla.

http://www.elearningforce.biz/e-lear...ce-deluxe.html

vh
EF
elearningforce is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2008, 10:07 PM   #16
Terje
Mambo Noob

Hej

Ville bare "melde" min ankomst, og hilse rundt til alle.
Mambo er nyt for mig. I det heltaget er webdesign noget nyt. Men jeg prøver at lære noget nyt!

/Terje
Terje is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2008, 10:11 PM   #17
hgr
Mambo Fan

Hej Terje.

Velkommen til.

Som du nok vil opdage er det lidt dødt med aktiviteten i Mambo. De fleste arbejder stadigvæk med Joomla.

Men nu får vi se. Det kan jo være der sker noget spændende i fremtiden.
Old 26-06-2008, 06:42 AM   #18
Terje
Mambo Noob

Tak.

Jeg kan se at aktiviteten er langsom, men den står ikke stille. Vi må se.

/Terje
Terje is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2009, 07:13 AM   #19
perskak
Mambo Noob

Hvis jeg har brug for hjælp, så jeg så bare poste det her, eller??
Jeg vil egentlig helst gøre det på dansk
perskak is offline   Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools

Posting Rules